Аддзяленне сацыяльнай дапамогі дома

г.Докшыцы вул.Школьная д.17, каб. №2,3
Рэжым працы
панядзелак - пятніца з 8.00-17.00 (абедзенны перапынак з 13.00 да 14.00) тэл. 8(02157)5-99-10,

Загадчык аддзялення: Лявоха Данута Вацлаваўна
кантактныя тэлефоны: 8(02157)5-99-10 кабінет №2; 8(02157)5-99-08 кабінет №3

e-mail: socpom@tcsondok.by

Мэта дзейнасці аддзялення - гэта распрацоўка і ўкараненне мер, накіраваных на падаўжэнне жыццёвай актыўнасці інвалідаў
I і II групы; непрацуючых грамадзян ва ўзросце 60 гадоў і старэйшых, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, маюць права на дзяржаўную пенсію, адчуваюць цяжкасць у самаабслугоўванні і маюць патрэбу ў аказанні сацыяльна-бытавых паслуг, кансультацыйна-інфармацыйных, сацыяльна-педагагічных, сацыяльна-рэабілітацыйных, паслуг сядзелкі, дзённага нагляду. , прадастаўленню разавых паслуг зыходзячы са стану іх здароўя і магчымасці да самаабслугоўвання ў канкрэтнай жыццёвай сітуацыі.

Дапамогі ў доглядзе сем'ям, якія выхоўваюць дваіх, або траіх дзяцей, якія нарадзіліся адначасова, а таксама сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей інвалідаў:

Умовы аказання сацыяльных паслуг:
Аддзяленне прадастаўляе сацыяльныя паслугі бясплатна, на ўмовах частковай або поўнай аплаты на падставе заявы і дагавора аказання сацыяльных паслуг дзяржаўнымі арганізацыямі, якія аказваюць сацыяльныя паслугі

Бясплатнае
сацыяльнае абслугоўванне прадастаўляецца малазабяспечаным адзінокім непрацаздольным грамадзянам (сем'ям), інвалідам 1 і 2 груп, якія не маюць блізкіх сваякоў, абавязаных па законе іх утрымліваць, якія атрымліваюць пенсію ніжэй за бюджэт пражытачнага мінімуму.
Частковая аплата
прадастаўляецца адзінокім малазабяспечаным грамадзянам, сем'ям, сярэднедушавы даход якіх не перавышае 200% бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва.

Памер частковай аплаты складае:
для непрацаздольнага грамадзяніна - 60% тарыфу на сацыяльныя паслугі
для непрацаздольнай сям'і - 50% тарыфу на сацыяльныя паслугі для кожнага члена сям'і

Поўная аплата- 100% усталёўваецца
непрацаздольным грамадзянам, якія маюць блізкіх сваякоў, абавязаных па законе іх утрымліваць, адзінокім непрацаздольным грамадзянам, сярэднедушавы даход якіх перавышае 200% зацверджанага ва ўстаноўленым парадку бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва.
Пры аказанні сацыяльных паслуг у форме сацыяльнага абслугоўвання дома непрацаздольнай сям'і памер аплаты складае 80 % тарыфу на сацыяльныя паслугі для кожнага члена сям'і.

Тарыф на сацыяльныя паслугі вызначаны рашэннем УВіцебскага аблвыканкама ад 30 жніўня 2022 года № 460 «Аб змене рашэння Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 5 мая 2021 года № 220, якое набыло моц 9 верасня 2022 года.
Колькасць візітаў і пералік паслуг для грамадзян, якія залічваюцца на сацыяльнае абслугоўванне, устанаўліваецца па жаданні грамадзяніна і пацвярджаецца медыцынскай даведкай аб стане здароўя, выдадзенай участковым тэрапеўтам установы аховы здароўя.

Па аказанне сацыяльных паслуг грамадзянін звяртаецца ў тэрытарыяльны цэнтр па месцы рэгістрацыі (месцы жыхарства) і прадстаўляе наступныя дакументы:

  • пісьмовую заяву;
  • згоду на апрацоўку персанальных даных у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб персанальных даных;
  • дакумент, які сведчыць асобу (пашпарт);
  • дакумент, устаноўленага ўзору аб праве на льготы (пасведчанне інваліда, ветэрана Вялікай Айчыннай вайны і г.д.);
  • медыцынскую даведку аб стане здароўя грамадзяніна, якая змяшчае інфармацыю аб наяўнасці медыцынскіх паказанняў і (або) адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў для аказання сацыяльных паслуг у форме сацыяльнага абслугоўвання дома.

Работнікі тэрытарыяльнага цэнтра на працягу трох працоўных дзён з дня звароту грамадзяніна праводзяць абследаванне матэрыяльна-бытавога становішча грамадзяніна са складаннем акта абследавання і запытваюць у дзяржаўных органаў і іншых арганізацый:

  • даведку аб месцы жыхарства і складзе сям'і;
  • звесткі аб памеры атрымоўванай пенсіі за месяц, які папярэднічае месяцу звароту па аказанне сацыяльных паслуг — для адзінокіх непрацаздольных грамадзян;
  • звесткі аб наяўнасці (адсутнасці) догляду грамадзяніна, які звярнуўся па аказанне сацыяльных паслуг, асобай, якая атрымлівае дапамогу па догляду інваліда I групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту.

Пры наяўнасці ўсіх пералічаных дакументаў заключаецца дамова аказання сацыяльных паслуг.

Пералік сацыяльных паслуг, якія аказваюцца сацыяльнымі работнікамі згодна з функцыянальнымі класамі падапечных

 

Аб'ява:

Аддзяленне сацыяльнай дапамогі дома паведамляе грамадзянам, якія пражываюць у сем'ях з працаздольнымі сваякамі, абавязанымі па законе іх утрымліваць, якія атрымліваюць паслугі сацыяльнага работніка дома:
паслугі па дастаўцы агародніны і паліва са сховішча, падпалцы печаў, дастаўцы вады, здачы рэчаў мыццё, хімчыстку, рамонт, прадугледжаны толькі для адзінокіх грамадзян і грамадзян, якія пражываюць асобна ад працаздольных членаў сям'і.
Аплата за сацыяльнае абслугоўванне праводзіцца непрацаздольнымі грамадзянамі зыходзячы з колькасці візітаў, выкананых сацыяльным работнікам на працягу месяца ўстаноўленых умовамі дагавора.

 

ПАСЛУГА ДЗЕННАГА ПРЫГЛЯДУ

Паслуга дзённага нагляду прадастаўляецца непрацаздольным грамадзянам, якія страцілі здольнасць ажыццяўляць кантроль паводзін, у тым ліку для грамадзян з дэменцыяй пры наяўнасці медыцынскіх паказанняў і адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў.
У дзённы час па працоўных днях ад 10 да 40 гадзін у тыдзень. Згодна з рашэннем Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 30.08.2022г. № 460 «Аб змене рашэння Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 5 мая 2021г. №220» тарыф паслугі дзённага нагляду складае 1 рубель 16 капеек за 1 гадзіну.

УМОВЫ НАКАЗАННЯ САЦЫЯЛЬНЫХ ПАСЛУГ
Паслугі дзённага нагляду прадастаўляюцца на ўмовах поўнай альбо частковай аплаты.
На ўмовах частковай аплаты (60% устаноўленага тарыфу) паслугі дзённага нагляду могуць атрымліваць малазабяспечаныя адзінокія непрацаздольныя грамадзяне.
Асобным непрацаздольным грамадзянам, якім сацыяльныя паслугі павінны аказвацца на платнай аснове, у парадку выключэння па рашэнню мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў сацыяльныя паслугі ў межах устаноўленых норм і нарматываў могуць аказвацца на бязвыплатнай аснове або на ўмовах частковай аплаты.

ПАРАДАК НАКАЗАННЯ САЦЫЯЛЬНЫХ ПАСЛУГ
Для аказання сацыяльных паслуг грамадзянін (законны прадстаўнік) звяртаецца ў тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва па месцы фактычнага пражывання (рэгістрацыі), і прадастаўляе:

  • заяву;
  • дакумент, які сведчыць асобу;
  • дакумент устаноўленага ўзору аб праве на льготы;
  • згоду на апрацоўку спецыяльных персанальных даных у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб персанальных даных;
  • медыцынскую даведку аб стане здароўя, якая змяшчае інфармацыю аб наяўнасці медыцынскіх паказанняў і (або) адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў для аказання сацыяльных паслуг.

 

Работнікі цэнтра на працягу трох працоўных дзён праводзяць абследаванне матэрыяльна-бытавога становішча грамадзяніна і запытваюць у дзяржаўных органаў і іншых арганізацый:

  • звесткі аб памеры атрымоўванай пенсіі за месяц, які папярэднічае месяцу звароту (для адзінокіх непрацаздольных грамадзян (сямей);
  • даведку аб месцы жыхарства і складзе сям'і;
  • звесткі аб адсутнасці догляду грамадзяніна, які звярнуўся па аказанне сацыяльных паслуг, асобай, якая атрымлівае дапамогу па догляду інваліда 1 групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту.

Сацыяльныя паслугі аказваюцца на падставе дамовы аказання сацыяльных паслуг, заключанага грамадзянінам (законным прадстаўніком) з установай сацыяльнага абслугоўвання, або ўстановай сацыяльнага абслугоўвання і трэцяй асобай, якая ўзяла на сябе абавязацельствы па аплаце сацыяльных паслуг.
Паслуга прадугледжвае:
- распрацоўка і абмеркаванне з атрымальнікам паслугі (законным прадстаўніком, членамі сям'і) напрамкаў і зместаў дзейнасці ў перыяд нагляду
- аказанні дапамогі ў выкананні санітарна-гігіенічных працэдур;
- аказанне дапамогі ў арганізацыі і правядзенні вольнага часу;
- забеспячэнне прыёму лекавых сродкаў у адпаведнасці з прызначэннем лекара;
- дапамога ў прыняцці ежы (гатаванне ежы, разаграванне прыгатаванай ежы, падрыхтоўка пітва, аказанне дапамогі ў прыёме ежы і пітва);
- Кантроль самаадчування атрымальніка паслугі, забеспячэнне яго бяспекі;
- садзейнічанне ў забеспячэнні парадку і чысціні ў жылым памяшканні, у якім непасрэдна знаходзіцца атрымальнік паслугі;
- інфармаванне сваякоў (законных прадстаўнікоў) аб стане здароўя атрымальніка паслугі, у тым ліку неадкладна, у выпадку яго рэзкага пагаршэння.

 


ПАСЛУГІ СЯДЗЕЛКІ

Паслугі сядзелкі аказваюцца непрацаздольным грамадзянам, якія страцілі здольнасць да самаабслугоўвання і перамяшчэння.
на ўмовах частковай аплаты – (60% устаноўленага тарыфу) паслугі сядзелкі могуць атрымліваць малазабяспечаныя адзінокія непрацаздольныя грамадзяне.
на ўмовах поўнай аплаты паслугі сядзелкі прадастаўляюцца ўсім непрацаздольным грамадзянам, якія страцілі рухальную актыўнасць, акрамя адзінокіх малазабяспечаных непрацаздольных грамадзян.

ПАРАДАК НАКАЗАННЯ САЦЫЯЛЬНЫХ ПАСЛУГ
Паслуга прадастаўляецца ў дзённы час па працоўных днях ад 10 да 40 гадзін на тыдзень. Тарыф паслугі сядзелкі складае 1 рубель 16 капеек за 1 гадзіну.
Для аказання сацыяльных паслуг грамадзянін (законны прадстаўнік) звяртаецца ў тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва па месцы фактычнага пражывання (рэгістрацыі), і прадастаўляе:

  • заяву;
  • дакумент, які сведчыць асобу;
  • дакумент устаноўленага ўзору аб праве на льготы;
  • згоду на апрацоўку спецыяльных персанальных даных у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб персанальных даных;
  • медыцынскую даведку аб стане здароўя, якая змяшчае інфармацыю аб наяўнасці медыцынскіх паказанняў і (або) адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў для аказання сацыяльных паслуг.

Работнікі цэнтра на працягу трох працоўных дзён праводзяць абследаванне матэрыяльна-бытавога становішча грамадзяніна і запытваюць у дзяржаўных органаў і іншых арганізацый:

  • звесткі аб памеры атрымоўванай пенсіі за месяц, які папярэднічае месяцу звароту (для адзінокіх непрацаздольных грамадзян (сямей);
  • даведку аб месцы жыхарства і складзе сям'і;
  • звесткі аб адсутнасці догляду грамадзяніна, які звярнуўся па аказанне сацыяльных паслуг, асобай, якая атрымлівае дапамогу па догляду інваліда 1 групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту.

Сацыяльныя паслугі аказваюцца на падставе дагавора аказання сацыяльных паслуг, заключанага грамадзянінам (законным прадстаўніком) з установай сацыяльнага абслугоўвання або ўстановай сацыяльнага абслугоўвання і трэцяй асобай, якая ўзяла на сябе абавязацельствы па аплаце сацыяльных паслуг.
Паслуга прадугледжвае:
- Ажыццяўленне догляду за атрымальнікам паслугі (дапамога ў выкананні гігіенічных працэдур;
- дапамога ў кармленні (гатаванне ежы, разаграванне, аказанне дапамогі ў прыёме ежы (кармленне), падрыхтоўка пітва (дапамога ў пітво);
- дапамога ў выкананні прызначэнняў, медыцынскіх рэкамендацый (у тым ліку вымярэнне артэрыяльнага ціску, тэмпературы цела, паласканне, накладанне кампрэсу;
- садзейнічанне ў забеспячэнні парадку і чысціні ў жылым памяшканні, у якім непасрэдна знаходзіцца атрымальнік паслугі;
- інфармаванне сваякоў (законных прадстаўнікоў) аб стане атрымальніка паслугі і інш.

 

АКЗАМАННЕ ПАСЛУГ ЧАСТАВАГА ДОГЛЯДУ ЗА ДЗЕЦЬМІ – ПАСЛУГА НЯНІ

Паслуга няні прадастаўляецца бясплатна:

  • сем'ям, якія выхоўваюць дваіх і больш дзяцей, якія нарадзіліся адначасова да спаўнення дзецям узросту 3 гадоў (для догляду двайнят - у межах 20 гадзін у тыдзень, за трайнят - да 40 гадзін у тыдзень);
  • сем'ям, якія выхоўваюць дзіця-інваліда (дзяцей-інвалідаў) ва ўзросце да 18 гадоў - у межах 20 гадзін у тыдзень;
  • сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей ва ўзросце да 6 гадоў, у якіх абодва бацькі - маці (мачаха), бацька (айчым) - або бацька ў няпоўнай сям'і з'яўляюцца інвалідамі I або II групы - у межах 20 гадзін у тыдзень.

Важна! Паслуга няні не прадастаўляецца ў выпадку, калі:

  • дзіця (дзіця-інвалід) атрымлівае асноўную або спецыяльную адукацыю ва ўстановах адукацыі (за выключэннем атрымання адукацыі дома);
  • дзіця-інвалід атрымлівае асноўную або спецыяльную адукацыю ва ўстановах адукацыі, а дадатковую адукацыю для дзяцей і моладзі - дома;
  • прадастаўляюцца паслугі ў форме паўстацыянарнага сацыяльнага абслугоўвання, а таксама паслуга сацыяльнай перадышкі;
  • догляд за дзіцем-інвалідам (дзецьмі-інвалідамі) з атрыманнем дапамогі па догляду за дзіцем-інвалідам ажыццяўляе іншую асобу, якая не з'яўляецца бацькам (маці (мачахай), бацькам (айчымам), законным прадстаўніком).

Пры неабходнасці сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей, у парадку выключэння, па рашэнню мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў сацыяльныя паслугі ў межах устаноўленых норм і нарматываў могуць аказвацца на бязвыплатнай аснове або на ўмовах частковай аплаты.

 

ПАРАДАК НАКАЗАННЯ САЦЫЯЛЬНЫХ ПАСЛУГ
Для аказання сацыяльных паслуг грамадзяне звяртаюцца ў тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва па месцы фактычнага пражывання (рэгістрацыі), і прадастаўляюць:

  • заяву;
  • дакумент, які сведчыць асобу;
  • згоду на апрацоўку спецыяльных персанальных даных у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб персанальных даных;
  • пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці (дзяцей);
  • пасведчанне інваліда - для сем'яў, якія выхоўваюць дзіця-інваліда (дзяцей-інвалідаў), і сем'яў, у якіх бацькі (бацька) з'яўляюцца інвалідамі;
  • даведку аб тым, што грамадзянін з'яўляецца навучэнцам, з указаннем дадатковых звестак аб атрыманні адукацыі дома - для дзяцей-інвалідаў, якія навучаюцца ва ўстанове адукацыі з атрыманнем адукацыі дома.

Важна! Работнікі тэрытарыяльнага цэнтра на працягу трох працоўных дзён з дня звароту праводзяць абследаванне матэрыяльна-бытавога становішча сям'і са складаннем акта абследавання.

Сацыяльныя паслугі аказваюцца на падставе дамовы аказання сацыяльных паслуг, зняволенага грамадзянінам з установай сацыяльнага абслугоўвання.

 

Аказанне разавых платных паслуг непрацаздольным грамадзянам раёна ажыццяўляецца гаспадарчай брыгадай аддзялення сацыяльнай дапамогі дома згодна з рашэннем Докшыцкага раённага выканаўчага камітэта №155 ад 20.02.2023 » Аб сацыяльных паслугах» і прэйскуранта коштаў на аказанне сацыяльных паслуг, якія не ўваходзяць у Пералік бясплатных і агульнадаступных сацыяльных паслуг дзяржаўнай установы «Тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва Докшыцкага раёна».



ЗАМЯШЧАЛЬНАЯ СЯМ'Я

ЗАМЯШЧАЛЬНАЯ СЯМ'Я – форма жыццяўладкавання паўналетняга непрацаздольнага грамадзяніна ва ўмовах сумеснага пражывання і вядзення агульнай гаспадаркі з іншай фізічнай асобай.
Аказанне сацыяльных паслуг грамадзянам у форме сацыяльнага абслугоўвання ў замяшчальнай сям'і рэгулюецца Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 20 лістапада 2017 г. №864 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб сацыяльным абслугоўванні ў замяшчальнай сям'і»

Палажэнне ўключае наступныя тэрміны і іх вызначэнні:
1. УПОЎНАЛЕТНІ НЕЦЯРОДЗЕЛЬНЫ ГРАМАДЗЯНІН – непрацуючы інвалід I або II групы, непрацуючы грамадзянін, які дасягнуў 70-гадовага ўзросту, пастаянна пражывае на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, які не мае непаўналетніх дзяцей, а таксама паўналетніх дзяцей, мужа і жонкі і бацькоў, не з'яўляецца , якія не дасягнулі ўзросту, які дае права на пенсію па ўзросту на агульных падставах; за якім не ажыццяўляецца догляд асобай, якая атрымлівае дапамогу па догляду інваліда I групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту; які не заключыў дагавор рэнты або дагавор пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем.

2.ФІЗІЧНАЕ Твар, які аказвае сацыяльныя паслугі ў форме сацыяльнага абслугоўвання ў замяшчаючай сям'і; (далей - памочнік).

3.ДАГАВОР АКАЗАННЯ САЦЫЯЛЬНЫХ ПАСЛУГ У ФОРМЕ САЦЫЯЛЬНАГА АБСЛУГОЎВАННЯ Ў ЗАМЯШЧАЛЬНАЙ СЯМ'І – дагавор, заключаны паміж тэрытарыяльным цэнтрам сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва (далей – тэрытарыяльны цэнтр прадугледжаны і парадкам, а таксама мясцовым выканаўцам і распарадкам, а таксама імя мясцовага выканаўчага і распарадчыка). форме сацыяльнага абслугоўвання ў замяшчаючай сям'і (далей - дагавор аказання сацыяльных паслуг);

 

Для заключэння дагавора памочнік звяртаецца ў тэрытарыяльны цэнтр па месцы рэгістрацыі (у нашым выпадку г.Докшыцы вул.Школьная д.17) прадстаўляе наступныя дакументы:
• заяву ўстаноўленага ўзору;
• дакумент, які сведчыць асобу;
• згоду на апрацоўку спецыяльных персанальных даных у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб персанальных даных;
• звесткі аб даходах за месяц, які папярэднічае месяцу падачы заявы, - пры іх наяўнасці;
- медыцынскую даведку аб стане здароўя.

У сваю чаргу паўналетні непрацаздольны грамадзянін прадастаўляе наступныя дакументы:
• заяву ўстаноўленага ўзору;
• дакумент, які сведчыць асобу;
• згоду на апрацоўку спецыяльных персанальных даных у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб персанальных даных;
• пасведчанне інваліда - для грамадзян, якія адносяцца да дадзенай катэгорыі;
- медыцынскую даведку аб стане здароўя, якая змяшчае інфармацыю аб наяўнасці медыцынскіх паказанняў і (або) адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў.

Пры прыёме заявы паўналетняму непрацаздольнаму грамадзяніну і памочніку тэрытарыяльным цэнтрам тлумачыцца парадак аказання сацыяльных паслуг у форме сацыяльнага абслугоўвання ў сям'і, якая замяшчае.

Докшыцкі раённы выканаўчы камітэт прымае рашэнне аб заключэнні дагавора аказання сацыяльных паслуг з улікам прапаноў камісіі наступнага складу:
- Палачаніна В. Э. - намеснік старшыні Докшыцкага раённага выканаўчага камітэта (старшыня камісіі)
- Тулоўская А.А.-начальнік упраўлення па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Докшыцкага раённага выканаўчага камітэта (намеснік старшыні камісіі)
- Чырвоная І. М. - загадчык аддзялення першаснага прыёму, інфармацыі, аналізу і прагназавання дзяржаўнай установы «Тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва Докшыцкага раёна» (сакратар камісіі)
- Андрыеўскі В.І.- начальнік фінансавага аддзела Докшыцкага раённага выканаўчага камітэта
- Гігола М.Э.-дырэктар дзяржаўнай установы «Тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва Докшыцкага раёна»
- Галоўчыц Н.А. — намеснік галоўнага ўрача па медыдычнай экспертызе і рэабілітацыі дзяржаўнай установы "Тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва Докшыцкага раёна"
— Лявоха Д.У.- загадчык аддзялення сацыяльнай дапамогі дома дзяржаўнай установы «Тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва Докшыцкага раёна»
- Піменаў Ю.М.-намеснік начальніка аддзела аховы правапарадку і прафілактыкі аддзела ўнутраных спраў Докшыцкага раённага выканаўчага камітэта
- Патэс Ю.П. - інспектар нагляду і прафілактыкі Докшыцкага раённага аддзела па надзвычайных сітуацыях.

Такім чынам камісія ўносіць прапановы аб мэтазгоднасці заключэння дагавора аказання сацыяльных паслуг і аб устанаўленні штомесячнага грашовага ўзнагароджання са сродкаў мясцовага бюджэту памочніку, у выпадку аказання ім сацыяльных паслуг інваліду 1 групы з рэзка выяўленым парушэннем здольнасці да самаабслугоўвання.
Памер узнагароджання за месяц складае 100 % найбольшай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны, за два апошнія кварталы.
Пералік сацыяльных паслуг, якія прадстаўляюцца ў форме сацыяльнага абслугоўвання ў замяшчаючай сям'і ўключае ўсе віды сацыяльных паслуг:

- кансультацыйна-інфармацыйныя;
- сацыяльна - бытавыя;
- сацыяльна-педагагічныя;
- сацыяльна-пасрэдніцкія;
- сацыяльна-рэабілітацыйныя

неабходныя для ажыццяўлення нармальнай жыццядзейнасці самотнага пенсіянера, інваліда 1 групы са страчанай рухальнай актыўнасцю, які жадае заставацца ў звыклых хатніх умовах.
Кантактны тэлефон 59910, кабінет №2, панядзелак - пятніца з 8.00-17.00 (абедзенны перапынак з 13.00 да 14.00).

ПАСЛУГА ПЕРСАНАЛЬНАГА АСІСТЭНТА

Паслуга персанальнага асістэнта прадугледжваецца для наступных катэгорый асоб:
- інвалідаў з парушэннямі апорна-рухальнага апарата, па зроку, з інтэлектуальнымі парушэннямі, якое адпавядае ФК 4, і (або) умеранае або выяўленае абмежаванне здольнасці кантраляваць свае паводзіны, якія адпавядаюць ФК 2 або ФК 3, і якія пражываюць сумесна з працаздольнымі сваякамі, абавязанымі іх утрымліваць.
Для гэтай катэгорыі асоб паслуга будзе аказвацца да 20 гадзін у месяц.
- інвалідаў з парушэннямі апорна-рухальнага апарата і інвалідаў па зроку, якія маюць абмежаванне жыццядзейнасці (здольнасці да самастойнага перамяшчэння і (або) здольнасці да арыентацыі), адпаведнае ФК 4, і якія пражываюць асобна ад працаздольных сваякоў, абавязаных па законе іх утрымліваць, і самотных .Для дадзенай катэгорыі асоб паслуга будзе аказвацца да 40 гадзін у месяц.
- інвалідаў з інтэлектуальнымі парушэннямі, якія маюць абмежаванне жыццядзейнасці (здольнасці кантраляваць свае паводзіны), адпаведнае ФК 2 або ФК 3, якія пражываюць асобна ад працаздольных сваякоў, абавязаных па законе іх утрымліваць, і адзінокіх інвалідаў.
Для гэтай катэгорыі асоб паслуга будзе аказвацца да 60 гадзін.
у месяц.

Якія паслугі аказвае персанальны асістэнт:
- садзейнічанне ў засваенні навыкаў самаабслугоўвання
- садзейнічанне ў засваенні сацыяльна-бытавых навыкаў
- садзейнічанне ў засваенні навыкаў планавання распарадку
дня, паўсядзённых спраў,
- дапамога ў засваенні і карыстанні асістыўнымі прыладамі і тэхналогіямі для павышэння самастойнасці;
- дапамога ў суправаджэнні ў арганізацыі аховы здароўя, выкананні медыцынскіх прызначэнняў, пры неабходнасці аказанне першай дапамогі, выклік урача-спецыяліста, інфармаванне сваякоў аб стане здароўя;
- дапамога ў суправаджэнні і арганізацыі вольнага часу дома (у тым ліку суправаджэнне падчас прагулак, заняткаў па інтарэсах);
— аказанне садзейнічання ў арганізацыі дзённай занятасці па-за домам (наведванне ТЦСАН, клубаў па інтарэсах, фізкультурна-аздараўленчых груп, канцэртаў, выставак, іншых мерапрыемстваў, арганізацый) з улікам пажаданняў, магчымасцей атрымальніка паслугі і неабходнасці;
- забеспячэнне практычнай дапамогі па засваенні навыкаў зносін і ўзаемадзеяння з іншымі людзьмі, аказанне псіхалагічнай і камунікатыўнай падтрымкі ў розных паўсядзённых сітуацыях
— аказанне інфармацыйнай падтрымкі ў паўсядзённых сітуацыях, у тым ліку пошук інфармацыі, тлумачэнне, аказанне дапамогі ў запаўненні дакументаў, бланкаў, падачы заяў і іншае;
- Аказанне дапамогі пры працаўладкаванні ў адпаведнасці з ІПРА (суправаджэнне на розных этапах працаўладкавання); аказанне іншай дапамогі, неабходнай для нармалізацыі паўсядзённай жыццядзейнасці і забеспячэнні самастойнасці.

Пералік дакументаў:
- пісьмовую заяву;
- дакумент, які сведчыць асобу грамадзяніна;
- дакумент аб праве на льготы (пасведчанне інваліда, ветэрана Вялікай Айчыннай вайны і да т.п.) для грамадзян, якія адносяцца да катэгорыі карыстаюцца льготамі;
- медыцынская даведка аб стане здароўя, якая змяшчае інфармацыю аб наяўнасці медыцынскіх паказанняў і (або) адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў для аказання сацыяльных паслуг.

У трохдзённы тэрмін з моманту паступлення звароту праводзіцца абследаванне матэрыяльна-бытавога становішча заяўніка, па выніках якога складаецца акт матэрыяльна-бытавога становішча, а таксама запытваюцца наступныя дакументы:
- даведка аб месцы жыхарства і складзе сям'і;
- звесткі аб памеры атрымоўванай пенсіі за месяц, які папярэднічае месяцу падачы заявы - для адзінокіх непрацаздольных грамадзян;
— звесткі аб адсутнасці догляду грамадзяніна, які звярнуўся па аказанне сацыяльных паслуг, асобай, якая атрымлівае дапамогу па догляду інваліда 1 групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту.

Грамадзяне пры падачы заявы аб аказанні сацыяльных паслуг маюць права самі падаць, дакументы, якія запытваюцца тэрытарыяльным цэнтрам.

Перыяд прадастаўлення паслуг
Згодна з заключанай дамовай на аказанне паслугі персанальнага асістэнта
Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 15 лістапада 2022 г. № 780